máj 06 2010

A női nemi szerv csonkítást védtelen gyermekeken végzik

Waris Dirie első, önéletrajzi könyve alapján készült film idén májustól lesz látható a magyarországi mozikban. A film a sivatagi nyomor és megaláztatások világából követi nyomon a világhírig a modell és emberi jogi aktivista élettörténetét. A róla szóló film és a saját alapítványa által is képviselt missziójáról kérdeztük.

PK: Első, önéletrajzi könyve, a Sivatag virága tizenkét évvel ezelőtt jelent meg. Miért váratott magára ilyen sokáig a megfilmesítés?

WD: Azt akartam, hogy jó film legyen belőle. Rengeteg ajánlatot kaptam, de mindegyik leginkább az „Afrikai Hamupipőke” sztorija volt. Nekem fontos volt, hogy a film ne egy tündérmese legyen. Így végül meg kellett várnom azt az embert, aki ugyanúgy látta ezt a történetet, mint én.

PK: Részt vett a forgatókönyv kidolgozásban? Mennyire szólhatott bele a feldolgozásba?

WD: Többször voltam a forgatáson Djibouti-ban és Berlinben is. Úgy érzem a film elkészitésének minden egyes mozzanatában részt vettem, és a vágásnál is enyém lehetett a végső szó.

PK: Mit érzett, amikor viszontlátta saját életét a mozivásznon?

WD: Nagyon felkavart. A film első része a gyermekkoromról szól. Ez nagyon megérintett, nagyon nehéz volt végignéznem. Amikor először láttam ezeket a jeleneteket, minden gyermekkori emlékem hirtelen visszatért, teljesen leterítettek ezek az emlékek.

PK: Mitől vált egyértelművé,  hogy felvállalja a FGM elleni küzdelmet?

WD: Igaz, hogy még kicsi voltam, amikor ezen a szörnyűségen keresztül mentem, de már akkor tudtam, hogy harcolni fogok ez ellen a bűnös és barbár szokás ellen. Tudtam, hogy amit velem és a többi lánnyal csináltak az rossz, és kegyetlen, és hogy egy nap küzdeni fogok ellene. Logikus volt, hogy arra használjam fel a népszerűségemet, hogy felvegyem a harcot az FGM ellen. Nehéz lenne elfelejteni: ez naponta ezrekkel és ezrekkel még mindig megtörténik.

 

A cikk telejes terjedelmében olvasható a pergokepek.hu-n!

 


A bejegyzés trackback címe:

https://pergokepek.blog.hu/api/trackback/id/tr431939654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása