júl 27 2010

Új iPhone 4, új kamera

Itt az új iPhone, szám szerint a negyedik, és egy hónap alatt el is kelt már belőle három millió darab. Felejtsük is el, hogy ez egy telefon, most videókameraként tekintünk rá. Már rengeteg portál, blog, magazin foglalkozott vele, hogy milyen vagány a kijelzője, az alakja, a gombjai, az anyaga, de nagyon kevesen méltatták, hogy milyen videót készíthet vele a kedves felhasználó.

 

A videóképesség számokban: 720p (1280x720) @ 30fps, LED videó-fény és geo-tagging. Egy 5 megapixeles, 1/3,2 inch-es szenzor van benne, ami előtt egy - telefon viszonylatban - aránylag "nagy" (3,85mm) lencse gyűjti össze a fényt. A felvételi beállításokat tekintve nem kényeztet el minket az Apple terméke, csak automata mód van rajta, saját kénye kedve szerint állítja a zársebességet 1/15 és 1/10000 között. A fényérzékenységet is magától lövi be 80-1000 ISO közé. Van viszont manual focus, de ez sem a megszokott módon. A telefon képernyőjén egyszerűen csak rá kell böknünk arra a pontra, ahova az élességet szeretnénk állítani. Nézzünk egy érdekes összehasonlítást:

Van-e olyan jó az iPhone 4, mint egy Canon EOS 7D?

 

 

A válasz roppant egyszerű: NEM! Persze a kérdés már önmagában is butuska. Viszont a rövid film tanulsága szerint, ha nem is olyan jó az ájFón videója, mint a 7D-é, jusson újra eszünkbe, hogy ez csak egy telefon! Aztamindenit!!! Egy tenyérnyi eszköz, amit határozottan nem kamerának készítettek. Az evolúció új szakaszába értünk: film -> videó -> mobiltelefon. Amilyen hevesen próbálják másolni a különböző mobiltelefon gyártók az iPhone tulajdonságait, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy már 2011 nyarára tele lesz a világ, és az országunk is, más gyártók hasonló videó-képességű mobiljaival is.

Van egy mondás, miszerint: "a mozgókép mindenkié". Ez most új megvilágításba került, mert így valóban mindenkié.

Az összehasonlító filmet köszönjük a Take Zero Productions-nek!


A bejegyzés trackback címe:

https://pergokepek.blog.hu/api/trackback/id/tr432179637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AndrewBoy 2010.07.27. 14:21:15

Lehet én vagyok a földhöz ragadt, de orbitális baromságnak tartom a mai napig azt vizslatni, hogy egy telefon vagy egy fényképező milyen videót készít. Mozgó képet kamera készít. Amit arra találtak ki. És magasról kiröhögöm azt, aki egy tükörreflexes gépnél rögtön ezt akarja tudni, meg reklamál, hogy maga elé tartja aztán a buta gép nem mutatja az LCD-n, mit lát! De hiába, az egyszerű embernek is el kell adni a dolgokat, ez tény :)

zsoci 2010.07.27. 14:28:11

Hogy ez mekkor aegy semmi amit leírtatatok !
Fizikai tény hogy a képminőség elsősorban a lencse és az érzékelő méretétől függ. Akkor most miről írtok ???

A telefon nem fényképezőgép, és nem is lesz soha. Az egy telefon , egy csomó nagyrészt felesleges extrával.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.07.27. 14:44:07

a 7D pedig DSLR, nem mozgóképkamera! hú, itten van a spanyolviasz! aztaaaa!

www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-ii/video.htm

a pynás 2010.07.27. 15:04:46

hú mennyi felháborodott Mekkmester :)

fourgee 2010.07.27. 15:06:41

Csak nekem tűnik úgy, hogy ezeket egy bodypod-ra rögzítették? Na meg mind napfénynél készült... Ilyen összehasonlításokat azért érdemesebb valós körülmények között csinálni.

Nagymoli 2010.07.27. 15:11:26

Telefonnal nem fotózok! Fényképezőgéppel meg nem telefonálok! És ezt nem is akarom megváltoztatni, akármilyen csúcs telókat is találnak ki. Videózni... Inkább fényképezővel, semmint telóval.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.27. 15:20:53

Konyorgom miert kell ALLANDOAN osszehasonlitani egy telefonba epitett fenykepezogepnek csufolt valamit egy fenykepezogeppel?

skaven 2010.07.27. 15:35:23

uristen! szentsegtores! elegetni mindet!

az meg sohasem jutott eszetekbe, hogy az emberek 99% soha nem fog magaval hordani kilencven eszkozt a nyaralasra, vagy akar egy egyszeru varosi setara? onnantol kezdve hogy harom objektivet cipel mindenhova az ember a fotostaskaval meg minden egyutt, kb. egy elvezhetetlen turava valik a nyaralas. ellenben hogy ha az atlagembernek kielegito minoseget nyujt az, amit a telojaval felvesz, akkor mindenki boldog, kiveve 10 barmot, oertuk meg nem kar. es szerencsere latszik hogy fejlodnek a mobilok ezen a teren is.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.07.27. 15:44:13

Kint, napfényben nem lesz óriási különbség. Beltérben, lámpafénynél egészen más lenne a helyzet (színek, képzaj, bemozdulás).

Sákif za morro? 2010.07.27. 15:46:42

Megnézném én ezt a tesztet mondjuk korlátozott fényviszonyok mellet. Ja, meg ne gyufásdoboz méretű videókat hasonlítgassunk össze. Az EOS 7D meg nem videókamera, így nem igazán van értelme az összehasonlításnak. (Mintha egy Fiestát és egy Imprezát hasonlítanánk össze, hogy melyikben van több és praktikusabb tároló rekesz. Lehet a Fiesta nyerne.)

Higany 2010.07.27. 15:49:55

Aztán cserélhető objektíves-e az iPhone? D-SLR-el videózás elég macerás (élességállítás pl), nem a kis DV kamerák helyett van nyaralásra, hanem a segítségével megvalósíthatók olyan képi elképzelések, amit eddig csak profi cuccal lehetett megoldani. Mondhatni a szegényember mozikamerája. Az iphone ugye nem erre való.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.07.27. 15:52:45

@skaven:

Átlagembernek kielégítő minőség? Csak röhögök, amikor egy szebb látványnál a sok idióta kapja elő a mobilját és fényképez ezerrel, merthogy:
a) semmi sem fog látszódni belőle
b) az elkészülte után látta először és utoljára, sosem fogja megnézni.

A kedvencem az, amikor tájképet áll neki fényképezni a hülyéje valami átlagtelefon átlagkamerájával. Minek, könyörgöm, minek? Ha fényképezni akar, ugyan vegyen már pártízezer forintért valami kompaktot és azzal próbálkozzon, még talán azzal is szebb képek készülnek, és van lehetősége játszani a beállításokkal.

Mobillal fényképezni a nyaraláson az igénytelenség teteje.

Sákif za morro? 2010.07.27. 15:56:54

@Lesből Támadó Szárítókötél: "Mobillal fényképezni a nyaraláson az igénytelenség teteje. "

Vagy koncerten videózni. A híradóban is kihalok attól amikor a nézők küldenek be mobillal készült videót a viharról, vagy a gazember rendőrségi üldözéséről. Pfffff.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.07.27. 16:08:50

Van-e olyan jó a Canon 5D Mark III mint az iPhone 4?

Nem, mert a Canonnal még SMS-t sem lehet küldeni.

Értelmetlen a kérdés. Mire jó az egyik, mire a másik. Nekem van Androidos csúcstelefonom és DSLR fényképezőgépem is. Mindkettőt rendszeresen használom fotózásra, mindkettőnek megvan a létjogosultsága, csak más.

baggins21 2010.07.27. 16:13:17

Azért a lehetőségekhez képest, pl a mobil mindig nálad van, már eljutottunk arra a szintre, hogy tudnak nézhető minőségű 720p-s videókat készíteni és emlékezetes képeket lőni. És most nem valami fos 2Mp-es fixfókuszos SE telefonra gondolok gombostűhegynyi optikával. Arról nem is beszélve, hogy egy átlagember, mint én a büdös életben nem fog a beállításokhoz nyúlni, hanem az automatikára bízza az egészet.

Tomato Tomi 2010.07.27. 16:15:26

Csak azt nem értem hogy egy telefonnal minek fotózni/videózni, én pl. fényképezővel sosem telefonálok.

Az meg a másik, hogy egy tükörrefis gépbe minek a videózás feature?

Tomato Tomi 2010.07.27. 16:18:36

@baggins21:
Egy húszezer forintos canonnal vagy akármilyen eldobhatós, zsebredughatós géppel tisztességesebb képet csinálsz mint telefonnal, ájfon is beleértve.

Sákif za morro? 2010.07.27. 16:32:54

Említsük meg a 720p-s videó értelmét is, ami szarrá van tömörítve. A Tecsőn se értem a HD flash videót. Olyan mint a 10 megapixeles 256 színű gif. :-D

Oleg Gontar 2010.07.27. 16:38:30

@AndrewBoy: A tukorreflex mint olyan csak egy regi beidegzodes. A mernokok egyszeruen el nem tudtak kepzelni hogy siman kikapcsoljak az elektronika azt a reszet es nem kell eltakarni egy tukorrel. Lasd az uj MILF akarom mondani MILC mania jegyeben keszult gepeket.

A tukorreflekszes szabadsaga nem a felesleges suly es berazast eloidezo tukorrol az idetlen pentaprizmarol szol, hanem a cserelheto objektivrol, nagyfelbontasu alacsony zaju erzekelorol.

Innentol a tukor pentaprizma kovetelese a kihajthato lcd meg video funkcio elvetese sima sznobizmus.

thomee84 · http://indafoto.hu/itomi 2010.07.27. 16:38:56

Ertelmetlen osszehasonlitas az tény!, mashol filmeket/klippeket forgatnak 5D-vel... Pl dr house..

Oleg Gontar 2010.07.27. 16:39:33

@Tomato Tomi: Mert semmibol nem all beletenni, kepes ra, es nem annyival rosszabb a minosege mint amivel rosszabb ket kacatot cipelni.

Tomato Tomi 2010.07.27. 16:49:51

@Oleg Gontar:
Persze, ebben igazad van, de -ez az én véleményem- egy eos 7d-vel, vagy akár egy kisebb fényképezővel is, hosszú távon jóval kényelmetlenebb videózni mint egy kamerával. De persze ez izlés dolga.
Engem inkább az zavar, hogy a gyártóknak egytől egyig lenne mit fejleszteniük a dslr gépeken, nem biztos, hogy a usereknek a videó funkció hiányzott leginkább.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.07.27. 17:01:54

@Ben Zinkoot: Van ám, mikor a tartalom űbereli a minőséget.

baggins21 2010.07.27. 17:03:19

@Tomato Tomi: Te mekkora hátizsákkal szoktál járni? mindig magaddal viszed a telefonodat, a fényképeződet a digikamerádat a notebookodat stb.. vagy szoktál kicsit kompaktabb megoldást is keresni? Nekem legtöbbször megfelel a telefonom által készített kép.

baggins21 2010.07.27. 17:05:15

@Ben Zinkoot: Egy 15"-os kockamonitoron lehet, én spec egy 24-es 16:10-es TFT-n látom értelmét a 720-as "tecsőn" lévő videónak...

ghck 2010.07.27. 17:12:02

"'a mozgókép mindenkié'. Ez most új megvilágításba került, mert így valóban mindenkié."

Mindenkié. Valóban. Hiszen mindenki iPhone4-gyel rohangál, ugye?!?

ghck 2010.07.27. 17:14:44

Hja, és az összehasonlító videó alapján pedig qrvára van olyan jó! Úgy is mondhatnám, hogy szar a videó...

Tomato Tomi 2010.07.27. 17:21:01

@baggins21:
Figyu, nem fogjuk egymást meggyőzni, nekem nem is célom. Kompakt megoldásnak is szívesebben használnék egy kompakt gépet, mert bőven elfér a másik zsebemben, nem kell hozzá se hátizsák, se két objektív. A telefonnal meg telefonálok.

Tomato Tomi 2010.07.27. 17:21:59

@Tomato Tomi:
De nem vagyunk egyformák persze.

thomee84 · http://indafoto.hu/itomi 2010.07.27. 18:33:03

@Tomato Tomi: kényelmetlen az tény, ha elememben vagyok akkor elkezdek videózgatni, vagdosni, de amúgy nálam is alap a fotózás.. Na mondjuk én meg vagyok kattanva a képekért, fotózásért, tehát ezt így, pl egy ezen kívül álló ember nehezen fogja fel, de ha nyaralni megyek én akkoris viszem a gépet, vakuk, objektívek és minden mást:))

thomee84 · http://indafoto.hu/itomi 2010.07.27. 18:35:45

és hogy most magam ellen is beszéljek, találtam egy videót amit még én is nehezen valósítanék meg perpill (egyéb felszerelések, na meg stúdió hiányában), de az ügyesség és a tapasztalat többre megy, lásd itt: fstoppers.com/iphone/

Kolbasz 2010.07.27. 19:44:20

És vajon milyen a hangja?

Pergő Képek · http://www.pergokepek.hu 2010.07.27. 21:39:20

@fourgee: Ezen a képen láthatod, hogy mily módon készült a felvétel:
takezer0.com/images/iphonesteadicam1.jpg

Kolbasz 2010.07.27. 21:47:32

@Tomato Tomi: Egy ismerősöm koccant, azt ügy lett belőle, hogy hol álltak az autók. Bezzeg ha kőrbefilmezte volna a mobiljával, akkor semmi gond.

A fotógép - mondjuk az 5D mark II - azért jó filmezésre, mert tud kis mélységélességet, rá lehet tenni profi optikákat, egyszóval filmes hatása van a képének. És kicsi, meg olcsó - egy jó kamerához képest - csak kell hozzá venni néhány kiegészítőt, hogy kényelmesebb legyen fogni, belenézni, meg élességet húzni.

fourgee 2010.07.28. 10:26:00

@Pergő Képek: Na, csak jól láttam :) Body pod nélkül soha a büdös életben nem lehet ilyen szép mozgást csinálni a telefonnal...
www.glidecam.com/product-body-pod.php

Egyszer kipróbáltam úgy egyet hogy egy 3-5 kilós kamera lebegett előttem. Futottam vele az utcán, és úgy sem remegett be a kamera, hanem tök szép egyeneletes volt a mozgás, mintha egy sínen toltam volna magam előtt... Így hogy egy ilyenre rakták rá a telefont meg a Canon kamerát, így egy kicsit átverés az a videó, főleg úgy, hogy le van tömörítve és kisméretű, ráadásul nappali fénynél...

@Oleg Gontar: "Innentol a tukor pentaprizma kovetelese a kihajthato lcd meg video funkcio elvetese sima sznobizmus."

Hívhatod sznobizmusnak, de nekem nem hiányzik a videó funkció a tükrös gépemből, a kihajtható kijelzőre meg talán 1x, vagy 2x lett volna szükségem, meglepően jól tudok "vakon" is fényképezni vele, ezzel sokan így vannak. Sőt, ha a videókamerámmal kell felvennem, annál sem nézem soha sem a belső, sem a kihajtható keresőt, egyszerűen ráirányítom a témára, néha-néha belenézek azért hogy mit vettem fel.

A tükör meg nem sznobizmus, egyszerűen ad egy érzést, hogy fotózol. Én azt nem értem, amikor kis szar gépekbe a tükrös-filmes gépnek a hangját teszik. Minek? Ha van egy teljesen hang nélküli gép, miért nem elég egyetlen pittyenés? Vagy az sem. A videokamera gyártóknak is mániájuk, hogy mindenféle zajjal ellátják terméküket, nekem az első az volt, hogy minden hangot lelőttem rajta.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.28. 21:57:00

Azt kell hogy mondjam, minden eszköznek megvan a rendeltetése.
Telefonnal telefonálni kell.
Azt én is elég szánalmasnak tartom amikor valaki mobillal fényképezi a nyaralást.
Viszont van amikor van létjogosultsága a mobilos fényképnek, amikor dokumentálni akarsz valamit és nincs kéznél normális fényképezőgép.
Pl. a minap az egyik eszközön lévő csatlakozásokat fényképeztem le és küldtem el mms -ben az egyik havernak.
Nyilvánvaló hogy itt nem a képzaj meg a színhőség meg a részletgazdagság volt a lényeg, hanem hogy lássa mi merre hány méter és hogy néz ki.
süti beállítások módosítása