máj 21 2010

Doktor House 5D markII-vel

Az agresszívabb vírusok terjedésének sebességével szállták meg Hollywood-ot a mozgókép felvételre alkalmas DSLR fényképezőgépek. Azok közül is leginkább a Canon EOS 5D markII.

Az első teszt videók megjelenése után rengeteg fotográfuson és filmesen lett úrrá a döbbenet, hogy véget ért a söröshordó méretű filmes kamerák kora. Ez az az eszköz, amely bárki számára elérhető, és mindent tud, amit a fotonok rögzítéséhez tudnia kell: 21,1 megapixeles full-frame szenzor, fullHD (1920x1080 pixel) videó felvétel, és rengeteg optikát rá lehet pattintani. Aki nem hiszi, hogy ez jó, az járjon utána, vagy csak nézze meg azt a filmet: Vincent Laforet - Reverie


Természetesen a "bárkiben" benne vannak a Hollywood-i óriás produkciók rendezői és operatőrjei is. Így semmi nem állhatott Greg Yaitanes (rendező, producer) útjába, hogy a világon egyedülálló módon csak és kizárólag 5D markII-vel forgassa le a Doktor House 5. évadának befejező epizódját. A saját elmondása szerint azért volt szükség erre a felvételi rendszerre, mert a díszletek nem engedték meg nagyobb kamerák használatát. Ezt persze mi meg el is hisszük... Mégsem mondhatta azt, hogy ez így sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Nem kell filmet cserélgetni, nem kell 4 ember a felszerelés mozgatásához, nem kell több tízezer dollárt költeni nyersanyagra, előhívásra, nem kell napokat várni a labor munkákra, elég csak egyszerűen felmásolni a leforgatott anyagot a vágó gépre és kész.

Íme néhány szám: A Canon EOS 5D markII, a Canon EF 24-70mm optika és a RedrockMicro hurcikáló szerkezet (erről majd írok később) együtt sem kóstál $6000-nál többet. A sorozat korábbi forgatására használt ARRICAM Studio 35mm-es filmes kamera "kb. pontosan" $183360-ba kerül. Ez 30-szoros viszony.

Az eredmény persze magáért beszél. Ha valaki elég tökösnek érzi magát, akkor írja meg, egy kommentben, hogy látja-e a különbséget a korábbi epizódok és e között. /Kedves sorozatfüggők! Az alábbi rövid részlet nem tartalmaz semmi lényeges információt az epizód történetéből. Nyugodtan nézzétek meg./


 

Pletykálják még azt is, hogy a színészeknek is tetszett a váltás, mert sokkal kellemesebb úgy játszani, hogy egy megtermett indiai elefánt méretű stáb helyett csak egy ilyen kicsi eszköz figyeli őket. Kinek a pap, kinek a papné...

A lényeg, hogy a DSLR kameráknak helyük van a televíziós filmgyártásban, és ez még csak a kezdet. A cikk írása közben találtam rá a hírre, hogy az HBO-s True Blood (Inni, és élni hagyni) sorozat készítői is bevásároltak a Canon+RedrockMicro combo-ból 2 szettet, kiegészítve az új Carl Zeiss ZE sorozatú objektívekkel. Ebből nyilván az következik, hogy ők is...

Még több kép és technikai info: www.pergokepek.hu


A bejegyzés trackback címe:

https://pergokepek.blog.hu/api/trackback/id/tr832018665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása